YogaSaga

Yoga - är en av mina stora passioner i livet. Så jag måste erkänna att jag är lite smått frustrerad över att min kropp inte känns som den gjorde innan graviditeten (en graviditet med hemska foglossningar, katastofala blodvärden och prematura värkar, men det är en annan historia) men allt har sin tid.. Säger de..  
Så nu har jag fått för mig att jag ett par onsdagar framöver ska yoga med de mest kritiska av alla. De är inte rädda för att säga vad de tycker och är 100% ärliga. Jag pratar förstås om förskolebarnen! 
När pedagogerna frågade om jag kan tänka mig att komma och yoga med barnen några förmiddagar så kunde jag såklart inte tacka nej! 
 
Och vilket underbart bemötande! Alla barnen flockades i hallen och ryckte och slet i yogamattorna, någon sa: "Min mamma brukar yoga med dig!" och någon sa "får jag mattan!" och slet den ur händerna på mig. Jag hade helt och hållet förberett mig på att ingen skulle lyssna och att jag skulle få göra min yogasaga om fågeln Vivvi för mig själv medans alla barnen var vilka djur de ville. MEN HALLÅ?! Vilket otroligt engagemang. Alla stod som ljus och var som förtrollade i sagan. De var med mig hela vägen. Så otroligt häftigt. Barn är fantastiska, längtar till onsdag! 
 
Vill ni att jag publicerar mina yogasagor här i bloggen? 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Ja jättegärna yoga sagor i bloggen

Upp