Min story

Mitt namn är Sabina. För 6 år sedan blev jag gravid med mitt första barn. Då var jag 23år och arbetade som bitr. Restaurangchef på Max. Jag hade arbetat i företaget sen jag var 16 och jag hade varit runt i hela Sverige för att hjälpa till att driva restauranger. Örebro - där jag är uppvuxen, där jag har min familj och alla mina barn- och ungdomsvänner. Östersund - Där mötte jag underbara nya vänner. Vänner för livet. Åre - Jag, som såg mig själv som storstadstjej, älskade att fjällvandra och vara ute i naturen. Löpningen var mitt lugn och jag tränade inför marathon. Ullevi i Göteborg - Här insåg jag vart min passion låg nånstans. I att utveckla människor och att kunna påverka andras liv och mående till det bättre. Mitt Work Purpose. Och till sist Växjö - för att här fanns min stora kärlek, mannen i mitt liv. Efter ett år isär så ville vi bo ihop. Och jag älskade mitt jobb, faktiskt. Jag är så tacksam för alla erfarenheter och utbildningar det gav mig. Men när jag blev gravid så började tankarna. Vad ville jag med mitt liv? 

Jag visste att jag ville jobba med ledarskap. Att utveckla andra människor på något sätt. Vara en bidragande faktor till att någon når sitt mål, eller känner sig lite mer tillfreds med sig själv eller mår lite bättre. 
Jag visste också att jag ville jobba med helhetshälsa och hållbarhet. Jag ville påverka någons välmående och göra en skillnad i någons vardag. 

Så när jag fick erbjudandet att köpa en restaurang, mitt på Storgatan i Växjö - så kunde jag inte tacka nej. Reko blev mitt barn. Jag lagade mat med rena råvaror och efter ett enormt arbete så var vi den första restaurangen i Småland (10de i Sverige!!) att bli KRAV 3 certifierade. Det innebär att minst 90% av alla råvaror i vår matlagning och bakning var ekologiskt. 

Tyra, min äldsta dotter, var inte gammal när jag köpte restaurangen. Hon hade precis börjat på förskolan. Jag jobbade 60-80 timmar i veckan och när jag var hemma var jag knappt hemma. Jag brann så för mitt arbete att jag inte kan minnas när det gick över till utbrändhet och ångest. Det gick så långt att jag blev riktigt sjuk, jag var inlagd på kirurgen i 8 dagar och det ända jag kunde tänka på var att jag inte hade råd att vara ifrån restaurangen. För så var det, jag hade inte tagit ut en krona i lön på över 2 år. Varenda krona vi drog in gick till omkostnader för hyra, personal, råvaror, el, gasol, osv. Det räckte knappt för att driva det runt. Så att ha en dag stängt var inte att tänka på. Det var då jag beslutade mig för att sälja. 

Jag hade turen att få ett bra jobb på ett stort företag. Jag får jobba med superhärliga människor, jag har en arbetsplats att gå till måndag till fredag och för första gången, i hela mitt verksamma yrkesliv, får jag vara ledig på helgerna. Men även om jag älskar mitt jobb, så är min dröm fortfarande att få arbeta med att utveckla människor och att få arbeta med helhetshälsa. 
Därför bestämde jag mig, när jag blev gravid med mitt andra barn, för att jag skulle plugga till PT på distans. 
Sagt och gjort! Jag pluggar på IPT och jag planerar att vara färdig 9 juni. 

I samband med detta kom jag i kontakt med en gammal bekant, Pia, för att jag hade en ansiktskräm som tagit slut. Det var nämligen så att 2012, när jag var gravid med mitt första barn så kom jag i kontakt med ett företag. Jag blev introducerad för jobbet, men kände inte riktigt att det var för mig. Men jag ÄLSKADE produkterna och har använt de sen dess, så jag registrerade mig som återförsäljare för att kunna beställa produkterna till mig själv för ett bättre pris. Men när min ansiktskräm tog slut i början av 2018 och det var det ända jag behövde så fick jag kontakt med Pia som hade en hemma. Vi tog en fika och hon berättade för mig om möjligheterna med det här jobbet. 
När jag tog en lite närmre kik på det, så insåg jag att det här ett verktyg för att jag ska kunna jobba med det jag brinner allra mest för utan några som helst ekonomiska risker!  
Jag får jobba med att utveckla människor och med helhetshälsa under taket av ett världsledande företag helt på mina egna premisser.  Och det bästa av allt - jag kan arbeta med mina PT-klienter och träningsgrupper utan att vara orolig för att det inte ska bära ekonomiskt, för jag har ett andra ben att stå på. 

Tänk att kunna ha semester när du vill, jobba när du vill, jobba platsoberoende (om jag vill jobba från stranden en dag, så gör jag det!). 

Livet är för kort för att inte göra det man tycker om. Jag är så tacksam för att jag fått den här möjligheten och för att jag vågade ta den! 

Vad har du för drömmar? 

 

KRAM! 

S


 
 

 
 
 
Allmänt | |
Upp