Söndagsyoga och pluggstress

Söndagsmorgonar är min favoritmorgon. Vi äter grötfrukost tillsammans i soffan. Ja, vi äter frukost i soffan för att vi gillar det. Med filtar och iPads. Och under den första kaffekoppen får det gärna råda total tystnad, det gör väldigt sällan det men ibland kan jag gå upp före barnen för att få en ensam kvart i soffan med en kopp kaffe. 
Efter min lugna grötfrukost så kan jag i lugn och ro byta om till träningskläder och ta mig till Gemla hälsostudio för att få instruera i 45 minuters yoga. Så tacksam! Vi är ett sånt härligt gäng som ses på mattan och jag får sån jäkla energi.
Idag hade vi fokus BÅLSTABILITET - hoppas det känns imorgon.
 
Mitt pluggande har nåt nya höjder. Det är så fantastikt roligt och jag lär mig så mycket. Men det är alltså mååånga år sedan jag satt i skolbänken, så det här med studieteknik har jag ingen koll på. TIPS? Jag tittar på inspelade föreläsningar, spolar tillbaka, tittar lite igen, tittar på de delar jag har svårt för. Sedan antecknar jag, antecknar, antecknar, antecknar. Inga anteckningar som jag kommer ha någon som helst användning för senare för det går inte att tyda vad jag har skrvit och om det hade gått så finns det inget sammanhang i det jag skrivit så det hade varit omöjligt att utläsa något av det iallafall. MEN det känns som, jag vet inte om jag inbillar mig eller om det ligger något i det, att jag minns det bättre om jag skriver ner det en gång. Hur som helst så har jag råpluggat näringslära i veckan. Det har alltid varit mitt favoritämne. Det man stoppar i sig är ju kroppens bränsle, det är klart att vi ska mata den med bra energi! Om du hade en dyr bil är jag helt övertygad om att du inte skulle tanka den med fel bränsle, kroppen är ju det mest dyrbara du har - treat it right! Mitt favoritord just nu: Probiotika!
 
 
På tal om att instruera så har jag något jätteroligt på gång, som jag inte kan skriva om riktigt än.. Men jag hoppas verkligen (!!!) att det blir något av det. Jag skriver mer om det om någon vecka när jag vet lite mer.
 
 
Allmänt | |
Upp